Over mij

Hoe krijg je een site die geld oplevert in plaats van geld kost?

Met een goede site en internetmarketing. Een goede site is een combinatie van

  • een mooi design
  • goede techniek
  • goede content
  • internetmarketing

Internetmarketing

  • zoekmachineoptimalisatie
  • inzetten van social media
  • emailmarketing
  • content = king: bloggen!

Op de eerste plaats moet je site geoptimaliseerd worden om goed gevonden te worden door Google. Dat noem je zoekmachineoptimalisatie essentieel. Daarnaast is het belangrijk dat er iets gebeurt op je site. De content moet regelmatig gewijzigd worden. Om dat te kunnen doen is een CMS (content management systeem) handig. Dan kun je zelf de site bijhouden. Daarom werk ik met WordPress. Dat is heel gebruiksvriendelijk in de praktijk.

Dieneke, wat maakt jou anders dan andere webdesigners?

“De combinatie van webdesigner, communicatie-adviseur en coach. Dat maakt dat ik mij goed kan inleven in mijn klanten. Het is prettig om alles in 1 hand te hebben. Dat scheelt ook in tijd en geld. Zo weet ik als webdesigner meteen of ideeën haalbaar zijn en als communicatieadviseur welke marketingmiddelen (social media) je kunt inzetten. En kom je er niet helemaal uit wat teksten betreft, dan kan ik hier ook bij helpen. Je hoeft dan niet nog eens een apart tekstbureau in te schakelen. Hierdoor kan ik meer geven dan alleen een website. Je krijgt het hele pakket, als jij dat wilt. Ik werk niet met pakketten die bestaan uit (dure) modules die je helemaal niet nodig hebt. Ik vind het leuk om mee te denken, om samen te bouwen. ”

Waarom ben je gestart met Sitevisie

“Jarenlang ben ik werkzaam geweest als communicatieadviseur en coach. Ik  gaf workshops, schreef beleidsplannen, stelde communicatieplannen op en maakte en onderhield websites. Om me professioneel webdesigner te mogen noemen heb ik diverse opleidingen gevolgd.

Wat me in die tijd al opviel was dat ondernemers heel vaak dachten: “ik verander mijn bedrijfsbrochure in een website, dan heb ik een prima site en zullen de klanten vanzelf naar mij toe komen.”

Maar zo werkt dat niet. Met een mooi design alleen ben je er niet. Een goede website is veel meer dan een statisch online-visitekaartje. Die visie heeft me doen besluiten tot het oprichten van Sitevisie. Ik help ondernemers graag aan een website die werkt.

Wat is jouw achtergrond qua opleiding en werkervaring?

“Communicatie loopt als een rode draad door mijn carrière. Ik heb bij diverse soorten bedrijven ervaring op gedaan: uitgever, werkgeversorganisatie, exportorganisatie, overheidsinstelling. Ik werkte o.a. als secretaris, beleidsmedewerker, coach, persvoorlichter, pr-beleidsmedewerker, communicatie-adviseur en webmaster. Die brede werkervaring maakt dat ik me zeer goed kan verplaatsen in de doelgroep en de enorm uiteenlopende werkgebieden van mijn klanten, zodat ze een site krijgen waar ze zich goed bij voelen.”

Ik vind dat iedere ondernemer recht heeft op een goede site, ook als er (nog) geen groot budget voor beschikbaar is. Daarom maak ik niet alleen websites-op-maat, maar geef ik ook workshops.

Wil jij een website die werkt als een klantenmagneet? Laten we dan gauw een afspraak maken!

Vul even het formulier in en ik neem snel contact met je op.